9 mei 2017

Een sterk verhaal schrijven voor je website

Sterke teksten op je website zijn van groot belang. Ook de relevantie van je pakkende teksten in relatie tot je bedrijf, dienst of product is cruciaal. Onder andere op basis van deze factoren geven zoekrobots als Google, Bing en Yahoo je website een plaats in hun overzichten. Maar ook voor de bezoekers van je website zijn sterke teksten doorslaggevend. Als ze niet vinden waar ze naar op zoek zijn, gaan ze immers een deur verder.

Pakkende teksten zorgen voor conversie op je website

Dus los van SEO geoptimaliseerde teksten, beelden en video’s is de relevantie van het verhaal dat je schrijft ook enorm belangrijk. Dat wordt nog wel eens vergeten. Uiteindelijk gaat het om de conversie op je website. Dus niet alleen om de vindbaarheid en je ranking in de zoekmachines.

Google waardeert sterke teksten

De allerbelangrijkste zoekmachine is Google met een aandeel in de totale zoekopdrachten in Nederland van meer dan 95%. De Regiekamer richt zich daarom bij het schrijven van SEO teksten volledig op de Google indicatoren om een tekst optimaal geïndexeerd en gerankt te krijgen. Voorbeelden van websites waarvoor we hebben geschreven vind je onder werk op deze site.

Een verhaal schrijven met aansprekend taalgebruik

Door inleving in je doelgroep weet je waarschijnlijk exact hoe je deze aanspreekt. Maar gebeurt dit ook op jouw website? Pakkende teksten met voldoende relevantie, passend bij je doelgroep en dienst of product doet wonderen. Een goed voorbeeld daarvan is de site Vandervlietaannemers.nl waar we recent voor hebben geschreven.

Sterke internetteksten bevatten ook afbeeldingen

Naast pakkende teksten op je website, moet er ook aandacht besteed worden aan het visuele aspect. De leesbaarheid en de ondersteuning van je teksten met afbeeldingen, foto’s en eventueel ook video wordt door bezoekers zeer gewaardeerd. Het maakt de content interessant en zorgt er mede voor dat een bezoeker langer op je site blijft en door wil klikken. Ook afbeeldingen en video’s worden, mits goed toegepast en op de juiste wijze ingesteld, gretig geïndexeerd door Google. Een interessant artikel hierover van Google zelf vind je op GoogleInsideSearch onder de titel ‘Crawlen en indexeren’.

Meten is weten

Door bezoekersgedrag te meten via tools als Google Analytics, bekijk je hoe je website presteert. Dat doe je toch ook bij je andere marketingactiviteiten? Zeker als je de tijd neemt om resultaten over een langere periode te beoordelen levert het analyseren van het gedrag je sitebezoekers je veel informatie op. Daar kun je veel van leren en je teksten en paginaopbouw op aanpassen.

Meer blogberichten over SEO en zoekwoordenonderzoek

In de komende tijd zal ik steeds een ander aspect belichten van zoekwoordenonderzoek en SEO optimalisatie. Daar is natuurlijk al heel erg veel over geschreven zal je denken en dat klopt! Alleen ga ik telkens proberen het verhaal in ‘Jip en Janneke-taal’ te schrijven. Zodat bijvoorbeeld ook een enthousiaste opdrachtgever een klein beetje begrijpt waar we bij De Regiekamer mee bezig zijn. Ik hoop dat je ze met veel plezier gaat lezen!

Vorige
Volgende